سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 
پشتیبانخانهنشانی ایمیل من

حسن = علیزاده = قالفاچی

دوستى ورزیدن نیمى از خرد است . [نهج البلاغه]

 RSS 

کل بازدید ها :

57000

بازدیدهای امروز :

2

بازدیدهای دیروز :

4


وضعیت من در یاهو

یــــاهـو


درباره من

حسن   = علیزاده  =  قالفاچی
حسن علیزاده
سلام چیزه خاصی واسه گفتن نیست......... سعی میکنم مطالب خوبی رو تو وبلاگم قرار بدم که مورد استفاده همه عزیزان قرار بگیره....تو این راه به نظرات و انتقادات شما همراهان نیازدارم مرسی که سر میزنید...


لوگوی من

حسن   = علیزاده  =  قالفاچی

 پیوندهای روزانه

[17]
[آرشیو(1)]


 اوقات شرعی

اشتراک

 


آوای آشنا



[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

حسن علیزاده تاریخ پنج شنبه 87/10/26 ساعت 3:3 عصر

دو خواهر محکوم به سنگسار بار دیگر محاکمه شدند

1387/10/24

 

 

 

تعداد بازدید: 1669

خواهران جوانی که به اتهام روابط نامشروع متعدد به سنگسار محکوم شده بودند با نقض حکم شان از سوی رئیس قوه قضائیه بار دیگر در شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفتند و اتهام خود را تکذیب کردند.

 

 به گزارش  اعتماد، زمستان سال 85 مردی به ماموران پلیس شهریار مراجعه کرد و مدعی شد همسرش روابط نامشروع دارد و فیلمی نیز از همسرش تهیه کرده است. وی در شکایت خود گفت؛ چند سال پیش که با همسرم ازدواج کردم او را بسیار دوست داشتم و وی را زن پاکدامنی می دانستم. ما صاحب دو فرزند شدیم و در طول این سال ها تلاش می کردم زندگی مرفهی را برای همسر و فرزندانم فراهم کنم. اما کم کم متوجه رفتارهای مشکوک همسرم زهره شدم. از گوشه و کنار هم حرف هایی در مورد روابط غیراخلاقی او به گوشم رسیده بود. برای اینکه مطمئن شوم شکم بی مورد است، دوربین مداربسته در خانه کار گذاشتم و در کمال ناباوری متوجه شدم وقتی من در خانه نیستم همسرم و خواهرش با مردان غریبه رابطه برقرار می کنند. با شکایت این مرد و ارائه فیلم زن جوان و خواهرش آذر دستگیر شدند و در حالی که به غیر از فیلم مدرک دیگری علیه متهمان وجود نداشت پرونده برای محاکمه و صدور حکم به دادگاه عمومی شهریار فرستاده شد. پس از محاکمه به رغم انکارهای متهمان قاضی دادگاه با استناد به اقاریر دو خواهر نزد پلیس هر یک از دو خواهر را به 99 ضربه شلاق محکوم کرد و این حکم پس از تایید در دادگاه تجدیدنظر به اجرا درآمد.

در حالی که به نظر می رسید دو خواهر مجازات شده و به زودی آزاد می شوند، در جریان طرح مبارزه با فیلم های مبتذل یک بار دیگر پرونده زهره و آذر به جریان افتاد و دادستان علیه دو خواهر شکایت و اعلام کرد آذر و زهره با وجود اینکه همسر داشته اند رابطه نامشروع برقرار کرده و مرتکب زنای محصنه شده اند.

بنابراین پرونده یک بار دیگر به جریان افتاد و این بار شعبه 80 دادگاه کیفری استان تهران مسوول رسیدگی به این پرونده شد. در جریان تحقیقات از دو خواهر، شوهران آنها به دادگاه مراجعه کردند و شکایت خود را پس گرفتند اما از آنجا که در پرونده های روابط نامشروع نیاز به شاکی خصوصی نیست، هیات قضات زهره و آذر را مورد محاکمه قرار داد. دو خواهر در جلسه محاکمه مدعی شدند دو زنی که مقابل دوربین قرار گرفته اند آنها نیستند. با این حال پنج قاضی شعبه 80 با استناد به فیلم ضبط شده زهره و آذر را مستحق مرگ تشخیص دادند و حکم رجم صادر کردند.

با اعتراض دو خواهر و وکیل مدافع شان پرونده به دیوان عالی کشور رفت و قضات شعبه 27 دیوان نیز رای رجم را مورد تایید قرار دادند و به این ترتیب دو خواهر در آستانه اجرای حکم قرار گرفتند. در حالی که در آخرین مرحله قانونی برای اجرای حکم پرونده نزد رئیس قوه قضائیه فرستاده شده بود حکم از سوی وی نقض شد. آیت الله هاشمی شاهرودی در استدلال خود برای نقض رای متذکر شد مطابق قانون فیلم مدرک معتبر محسوب نمی شود و همچنین متهمان به ارتکاب زنای محصنه اعتراف عندالحاکم نداشتند و دلیل دیگری که بتواند جرم آنها را ثابت کند در پرونده دیده نمی شود.

به این ترتیب پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع شد و دیروز دو خواهر بار دیگر از زندان رجایی شهر به دادگاه کیفری استان تهران اعزام شدند تا در شعبه 77 محاکمه شوند. هر دوی آنها اصرار کردند مرتکب زنای محصنه نشده اند و فیلم متعلق به آنها نیست و آنچه نزد پلیس گفته اند دروغ بوده است.

یکی از دو خواهر در دفاع از خود گفت؛ قسمت هایی از این فیلم جایی را نشان می دهد که شبیه خانه من است اما من و خواهرم این کار را نکردیم و فیلم هیچ ربطی به ما ندارد. ما هر دو تحصیلکرده هستیم. خواهرم دانشجو است و هر دو فرزند داریم به همین خاطر هم آبروی خودمان را به خطر نمی اندازیم. حتی شوهران مان متوجه شدند که ما بی گناه هستیم و شکایت شان را پس گرفتند. پس از دفاعیات متهمان و وکیل مدافع شان هیات قضات شعبه 77 دادگاه کیفری استان تهران وارد شور شدند تا برای دومین بار درباره سرنوشت دو خواهر تصمیم بگیرند.

 



لیست کل یادداشت های این وبلاگ


 

[ خانه | مدیریت وبلاگ | شناسنامه | پست الکترونیک ]

©template designed by: www.parsitemplates.com